چیدمان میز کنسول در بخش های مختلف خانه

شنبه 11 آبان 1398
12:21
مجله دلتا

میز کنسول بسیار پر کاربرد و دوست داشتنی است. به داشتنِ یک کنسول جذاب فکر کنید.
میز کنسول

میز کنسول یا میز پیش آینه، میزی است که از یک سمت چسبیده به دیوار و فرمی مستطیل یا نیم دایره دارد. معمولا یک آینه بزرگ روی این میز قرار می‌دهند. در قرون 15 و 16 این میز در اروپا و در بین خانواده های اشرافی محوبیت یافت و تکامل پیدا کرد. در اواسط قرن 17 به آمریکا برده و تا پایان قرن 18 در سراسر جهان تبدیل به کالای پرطرفدار تمام قشرهای جامعه شد. پیش آینه را می‌توان در هر بخشی از خانه قرار داد. بسته به سلیقه شما و نیازِ چیدمان می‌توان آن را در پذیرایی، راهرو، ورودی خانه، اتاق خواب و حتی آشپزخانه جای داد. در این بخش از مجله دلتا چند نمونه از کاربرد کنسول را در هر یک از این بخش های خانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

میز کنسول

در ابتدا آینه به پایه های کنسول متصل بود. اما کم کم آینه از میز جدا و به طور جداگانه روی آن قرار داده شد. در طراحی های اولیه میزها کنده کاری شده و در مدل های کلاسیک بودند اما کم کم با پیشرفت دکوراسیون داخلی، مدل های گوناگونی از میز کنسول گسترش یافت. با وجود تنوع زیاد و انعطاف پذیری قوانین چیدمانِ میز کنسول، قرار دادن یک میز کنسول در بخشی از خانه کار دشواری نیست. فقط کافی است از خلاقیت خود بهره ببرید.

میز کنسول در پذیرایی

یکی از مکان هایی که می‌توان کنسول را در آن جا استفاده کرد و نمایی جذاب به دکوراسیون بخشید، اتاق پذیرایی است. با انتخاب فرم مناسب می‌توانید جذابیت بصری دلنشینی به وجود آورید. با در نظر گرفتن فضا های خالی و برقراری تناسب، دیواری خالی را انتخاب کنید و آن را با کنسول بپوشانید. در پذیرایی کوچک از کنسول باریک و ظریف استفاده کنید و با نصب یک آینه بالای آن، محیط را روشن تر و بزرگ تر نمایش دهید. انتخاب کنسول های بزرگ و کنده کاری شده برای خانه های بزرگ پیشنهاد می‌شود.

میز کنسول

میز کنسول در راهرو

به علت عرض کم راهرو ها نسبت به سایر بخش های خانه، انتخاب لوازم مناسب برای دکوراسیون این بخش سخت است. یکی از لوازمی که به خوبی در راهرو قرار می‌گیرد و نمایی زیبا می‌سازد کنسول است. از کنسول های باریک و ظریف در کنار آینه و آباژور یا چند وسیله تزیینی استفاده کنید تا راهروی خانه را از سادگی در آورید و آن قسمت را جذاب سازید.

ورودی

از دیگر نقاطی که می‌توانید کنسول را قرار دهید، بخش ورودی خانه است. علاوه بر زیبا سازی فضا، کنسولی که در بخش ورودی خانه چیدمان می‌شود نقش کاربردی دارد. برای قرار دادن لوازم مورد نیاز هنگام ورود و خروج از آن استفاده کنید. دسته کلید، کیف پول، کفش و چتر را روی آن قرار دهید. می‌توانید از جعبه های دکوری به جای کشو بهره ببرید.

میز کنسول

اتاق خواب

کنسول، میزی کاربردی و همه فن حریف است. اگر به میز آرایش با ابعاد بزرگ علاقه ندارید اما می‌خواهید یک میز برای گذاشتن کتاب، لوازم تزیینی و آینه داشته باشید، بهتر است به جای آن، میز کنسول را انتخاب کنید. آینه قدی را از زمین بردارید آن را نود درجه بچرخانید و به صورت افقی روی کنسول قرار دهید یا آینه های چسبی را روی دیوار بچسبانید.

اگر اتاق خوابی مشترک دارید از کنسول برای جدا کردن دو بخش از هم استفاده کنید و آن را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. سپس با توجه به آن، سایر قسمت های اتاق را دکور کنید.

آشپزخانه

حتی در آشپزخانه نیز می‌توان به قصد نگهداری لوازم، از کنسول های کمد دار و دوست داشتنی استفاده کرد. میزهای کنسول در طرح و جنس های مختلفی تولید می‌شوند، جنسی را که مناسب فضای آشپزخانه است انتخاب کنید. میزی که برای آشپزخانه انتخاب می‌کنید باید به راحتی قابل شست و شو و در برابر رطوبت مقاوم باشد.

با نگاه کردن به عکس های متعدد از چیدمان کنسول در بخش های مختلف خانه ایده بگیرید و با به کار گیری خلاقیت از وجود میز کنسول در دکوراسیون خانه لذت ببرید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


[ بازدید : 111 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکوراسیون دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]