خانه تکانی اصولی

دوشنبه 19 اسفند 1398
17:43
مجله دلتا

با رعایت نکردن اصول صحیح خانه تکانی ناچار می‌شوید زمان طولانی‌تری را به نظافت اختصاص دهید و نتیجه مطلوب را هم نگیرید و زحمات شما هدر رود.
اشتباهات خانه تکانی

این روزها با نزدیک شدن به نوروز، زمان شست‌و‌شو و خانه تکانی است؛ اما پیش از آنکه خانه تکانی را شروع کنید یک سوال از خودتان بپرسید! آیا روش نظافت من درست است؟ مهم نیست شما چقدر وقت برای نظافت خانه خود می‌گذارید یا چند بار در هفته خانه خود را نظافت می‌کنید؛ گاهی چند اشتباه کوچک باعث می‌شود که رضایت کافی از خانه تکانی نداشته باشید و زحمت‌های شما به هدر رود. با این مطلب مجله دلتا همراه باشید تا شما را با برخی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی آشنا کنیم.

اشتباهات رایج خانه تکانی

استفاده از تهویه مناسب هنگام نظافت

محصولات پاک کننده‌ای که برای نظافت استفاده می‌شوند، اغلب گازهای زیان آوری تولید می‌کنند که ممکن است حالت غش و سرگیجه را در شما ایجاد کند و یا چشم‌ها و ریه‌های شما را آزار دهد. به یاد داشته باشید هنگام نظافت با مواد شیمیایی، همیشه پنجره ها را باز بگذارید یا تهویه را روشن کنید.

رعایت زمان کافی برای تاثیر مواد شوینده

یکی از رایج‌ترین اشتباهات خانه تکانی این است که سریع‌تر از زمانی که باید مواد شوینده را از روی سطوح پاک کنید. هر کدام از مواد شوینده و پاک کننده، به مدت زمانی نیاز دارند تا جرم‌ها را از بین ببرند؛ بنابراین اگر ماده را اسپری کرده و به سرعت آن را پاک کنید، تمام جرم‌ها از بین نخواهند رفت. پس حتما دستورالعمل روی برچسب ماده پاک کننده را بخوانید و مدت زمان ذکر شده را رعایت و سپس جرم و لکه‌ها را از روی سطح مورد نظر پاک کنید.

تمیز کردن سرامیک

ترکیب چند ماده شوینده و پاک کننده

بیشتر پاک کننده‌ها هنگامیبی خطر است که دستورالعمل آن‌ها رعایت شود. وقتی که دو یا چند محصول مختلف را با هم ترکیب می کنید، ممکن است محصول جدید خطرناک باشد و گازهای سمی تولید کند. این یکی از بدترین اشتباهات خانه تکانی است که می‌توانید مرتکب شوید. حتی اگر ماده پاک کننده کم است، از مخلوط کردن آن با پاک کننده‌های مشابه خودداری کنید.

استفاده از دستکش هنگام نظافت

مواد پاک کننده‌ای که قدرت کافی برای از بین بردن گل، گریس، جرم‌ها و لکه‌ها را دارند، قدرت آسیب‌رسانی به پوست شما را هم دارند. هنگام تمیز کردن با پوشیدن دستکش‌های لاستیکی یا لاتکس از دستان خود محافظت کنید.

تمیز کردن گاز

سرکه و آبلیمو بر هر درد بی‌درمان دوا نیست

هرچند این دو ماده تاثیر خارق‌العاده‌ای دارند و پاک کننده‌های طبیعی و ماندگار محسوب می شوند؛ اما سرکه و لیمو انتخابی درست برای پاک کردن تمام لکه‌ها نیست. پاک کردن لکه‌ها با سرکه و لیمو ممکن است به سطوح مرمر، تراورتن و آهکی آسیب برساند.

اسپری کردن مواد شوینده روی سطوح

برای پاک کردن سطوح، وسایل چوپی و شیشه‌ها، پاک کننده‌ها و مواد شوینده را به صورت مستقیم اسپری نکنید. با این کار در واقع ذرات گرد و غبار با آن‌ها ترکیب و در نتیجه پس از پاک کردن، سطوح کثیف‌تر می‌شوند. باید محلول تمیز کننده را ابتدا روی پارچه و یا حوله‌های کاغذی اسپری و بعد سطوح را پاک کنید.

خانه تکانی عید

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با نکات خانه تکانی، “برق انداختن گاز شیشه ای” را مطالعه کنید.

رعایت اصول صحیح خانه تکانی کمک می‌کند راحت‌تر و با خیال آسوده خانه خود را نظافت کنید.


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

جای مناسب تلویزیون در اتاق نشیمن

دوشنبه 19 اسفند 1398
17:24
مجله دلتا

تلویزیون و قرار گرفتن درست آن در اتاق نشیمن، یکی از عناصر مهم در دکوراسیون منزل محسوب می‌شود. در ادامه مطلب چند نکته مهم درباره نحوه قرارگیری اصولی تلویزیون را شرح می‌دهیم.
چیدمان تلویزیون

محل قرار دادن تلویزیون و انتخاب بهترین مکان برای آن در فضای داخلی منزل، نکته ای مهم است که باید به آن توجه شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا اصول و نکات مهم برای چیدمان تلویزیون را شرح می‌دهیم.

تلویزیون را در محل های پر رفت و آمد قرار ندهید

از قرار دادن تلویزیون در مکان هایی شلوغ و پر رفت و آمد پرهیز کنید.

مبلمان را روبه روی تلویزیون قرار دهید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، تلویزیون یکی از نقاط کانونی نشیمن به حساب می‌آید؛ بنابراین یکی از جاهایی که می توان مبلمان را گذاشت روبه روی تلویزیون است .

جانمایی تلویزیون در منزل

توصیه می شود فاصله مناسب تلویزیون تا مبلمان را رعایت کنید، به این دلیل که نزدیک بودن بیش از حد به تلویزیون برای سلامت چشم ها مضر است، از این رو محل قرار دادن مبل را می‌توانید نسبت به بزرگی صفحه نمایش تلویزیون تنظیم کنید.

تلویزیون را پشت یا نزدیک به پنجره قرار ندهید

سعی کنید تلویزیون را پشت به پنجره یا در نزدیکی آن قرار ندهید، چراکه با این کار هر نوع منبع نور طبیعی یا مصنوعی در پشت تلویزیون برای شما مشکل ایجاد کرده و تابش نور از پشت پنجره به چشم‌های شما آسیب وارد می‌کند.

تلویزیون را کنار بخاری یا شومینه نگذارید

توجه کنید در فصل سرما که از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود و استراحت و تماشای تلویزیون در کنار شومینه لذت بخش است تلویزیون را کنار وسایل گرما زا مثل شومینه قرار ندهید.

چیدمان تلویزیون دیواری

بهترین مکان برای تلویزیون

احتمالا بهترین مکان برای تلویزیون در اتاق نشیمن نصب آن روی دیوار است. در ضمن می‌توانید روی دیوار اطراف تلویزیون با نصب شلف هایی قاب عکس ها و لوازم تزیینی را قرار دهید یا از قفسه هایی برای گذاشتن کتاب روی آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره چیدمان تلویزیون ” ۴ ایده برای تزیین دیوار پشت تلویزیون ” را مطالعه کنید.


[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

تزیین دیوار منزل

دوشنبه 19 اسفند 1398
16:59
مجله دلتا

یکی از زیباترین کارهایی که برای تزیین و زیبایی دکوراسیون داخلی خانه می‌توان انجام داد، آویختن وسایل هنری خاص و شیک بجای آویزان کردن قاب عکس و نقاشی به دیوار اتاق‌های خانه است. درادامه مطلب به چند مورد اشاره می‌‎کنیم.
تزیین دیوار منزل

در دکوراسیون منزل، دیوار فضاهای مختلف و تزیین آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب سعی کرده ایم راهکارهایی ساده و کم‌هزینه و در عین حال هنری و زیبا را در تزیین دیوار منزل به خوانندگان مجله دلتا معرفی کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

آینه های کوچک و زیبا

همانطور که می‌دانید آینه یکی از المان‌های موثر در بزرگنمایی فضا به حساب می‌آید بنابراین حتما آینه‌هایی با سایزهای متمایز و قاب‌های مختلف را برای تزیین دیوار خانه به کار برید و زیبایی و جذابیت آن را ببینید.

تزیین دیوار پذیرایی

فرش و گلیم کوچک

یکی دیگر از ایده های جذاب ما برای دیوارهای اتاق، آویزان کردن فرش‌هایی با سایز کوچک روی دیوار است. اگر این فرش‌ها و گلیم‌ها دست بافت باشد، بی تردید دیواری زیبا و دیدنی خواهید داشت.

دکوراسیون دیوار خانه

بشقاب‌های سفالی، سرامیکی و چینی

قدرت و زیبایی هنر را به هیچ عنوان در دکوراسیون منزل و تزیین دیوار اتاق دست کم نگیرید. بشقاب‌ها یکی از پرطرفدارترین تزییناتی است که برای تزیین دیوار پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد. از بشقاب‌های کوچک و بزرگ زیبا به سلیقه خود استفاده کنید و گالری هنری با هارمونی جذابی در منزل ایجاد کنید.

دکوراسیون دیواری

کلاه‌های زیبای حصیری

از انواع کلاه ها با سایزهای مختلف استفاده و دیوار جذاب و خلاقانه‌ای خلق کنید. این کلاه‌ها، دیوار جذاب و هنری را برای دیوار خانه شما ایجاد می‌کنند.

تزیین دیوار خانه

گل‌ها و گیاهان زیبا

یکی از راه حل های همیشه موثر و جذاب برای تزیین و دکوراسیون منزل، استفاده از گیاهان و گل‌های شاداب است. عنصری که هیچگاه تاثیر بسیار زیادش را در زیبایی خانه نمی‌توان نادیده گرفت. از انواع باکس‌های چوبی یا سرامیکی با سایزهای مختلف استفاده کنید و به دیوار خانه بیاویزید و از جذابیت آن بهره ببرید.

دکوراسیون دیوار منزل

سبدهای حصیری

از سبدهای حصیری رنگارنگ و زیبا در تزیین دیوار منزل خود بهره بگیرید و دیواری خلاقانه و هنری خلق کنید. ترکیب زیبا و متمایز این سبدها کنار هم جلوه بصری بی نظیری به دیوار اتاق پذیرایی می بخشد.

دکوراسیون دیوار پذیرایی

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره تزیین دیوار ” تزیین دیوار پذیرایی با ایده های خلاقانه ” را مطالعه کنید.


[ بازدید : 100 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

حیاط خلوت کوچک و ایده هایی جذاب

دوشنبه 19 اسفند 1398
16:44
مجله دلتا

برخی افراد در خانه خود حیاط خلوت کوچک و کم‌جایی دارند. در این مطلب ایده های جذابی برای داشتن حیاط خلوت دنج و جذاب را به شما ارائه می کنیم.
حیاط خلوت کوچک

بسیاری از صاحبخانه‌های با سلیقه و خوش ذوق ایرانی نمی‌دانند چگونه ایده‌هایشان را برای طراحی یک حیاط خلوت دنج و زیبا پیاده کنند. در این مطلب ایده های جالب و جذابی را برای داشتن فضایی دلنشین و باصفا در حیاط خلوت کوچک به خوانندگان مجله دلتا معرفی می‌کنیم.

حیاط خلوتی کوچک با گل‌های معطر

حیاط خلوت کوچک خود را با انواع گل‌ها و گیاهان معطر بپوشانید و فضای دنج و آرامش بخشی را خلق کنید. گل های میخک، بوته یاسمن و.. مناسب کاشت در حیاط خلوت کوچک است.

حیاط خلوت کوچک و زیبا

یک باغچه رویایی خلق کنید

باغچه‌ای به شکل جزیره طراحی کنید و در آن از انواع رنگ‌های جسورانه و زیبا برای گلدان‌هایتان استفاده کنید. گل و گیاهان بلند را در مرکز باغچه بکارید و سایز گلدان‌ها را هم بزرگ در نظر بگیرید که کاملا از هر طرف، زیبایی باغچه‌ای که خلق کرده‌اید به نظر برسد

باغچه کوچک

میوه های آبدار و خوشمزه پرورش دهید

میوه‌های خوشمزه ای مثل سیب، هلو، گلابی و آلو روی حصار حیاط خود پرورش دهید و از زیبایی ایجاد شده لذت ببرید.

طراحی حیاط خلوت زیبا و باصفا

سبزی‌های معطر بکارید

یک باغچه کوچک با حصار چوبی درست و قسمت آفتابگیر آن را انتخاب کنید و سبزیجات معطری مثل نعنا و سبزی خوردن و .. در آن بکارید. سبزیجاتی که همیشه در دسترس شما و زینت بخش حیاط خانه است.

حیاط خلوت ایرانی

حیاط کوچک خود را چراغانی کنید

خیلی راحت می‌توانید با وسایل دور ریختنی مثل قوطی‌های شیشه‌ای و با استفاده از چراغ های ال ای دی آویز زیبایی درست و شب‌های خاطره انگیزی در حیاط خلوت کوچک خود خلق کنید. از ریسه‌های نوری هم در میان شاخه‌های درختان می‌توانید به زیبایی استفاده کنید.

تزیین حیاط خلوت با وسایل دور ریختنی

در گلدان مرکبات بکارید

با کاشت هسته مرکباتی مثل لیمو یا پرتقال در گلدان‌های کوچک و سفالی زیبا، حتی فضای کمتری را در حیاط خلوت خود اشغال کنید. هسته پرتغال، گریپ فروت و لیمو در گلدان و در فضای باز خنک خوب رشد می‌کنند.

گلدان سفالی شیک

نردبان چوبی و منظره‌ای بی‌نظیر

از یک نردبان چوبی برای نگهداشتن گلدان‌های زیبای خود در گوشه ای از حیاط خلوت بهره ببرید. حتی می‌توانید این نردبان را با رنگ‌های شاد و روشن رنگ کرده و زیبایی منظره‌ای را که ایجاد کرده‌اید دوچندان کنید.

ایده هایی برای حیاط خلوت خیلی کوچک

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر درباره طراحی حیاط خلوت “ حیاط خلوت ؛ شادابی فراموش شده خانه های ایرانی ” را مطالعه کنید.


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مبلمان ال

دوشنبه 19 اسفند 1398
16:30
مجله دلتا

در بين انواع مبلمان راحتي مبل‌هاي ال از مدل‌هايي است كه اين روزها طرفداران زيادي پيدا كرده‌ و در بسياري از خانه‌هاي ايراني به خصوص خانه‌هاي كوچك مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در ادامه مطلب انواع مبل ال را با ابعاد مختلف شرح مي‌دهيم.
مبل ال راحتي

مبلمان ال علاوه بر اين كه فضاي كمتري اشغال مي‌كند، جاي بيشتري براي نشستن در اختيار شما قرار مي‌دهد، اين نوع مبلمان بسيار با صرفه است، اما ابعاد استاندارد مبل ال براي بسياري از افراد مشخص نيست و و نمي توانند ابعاد استاندارد مبلمان ال را اندازه گيري كنند. در ادامه مطلب از مجله دلتا ابعاد و انواع مبل ال راحتي را شرح مي‌دهيم.

ابعاد و اندازه استاندارد مبل ال

پيش از هر كاري بايد طول و عرض و ارتفاع فضاي اتاق نشیمن خود را اندازه گيري كنيد تا بتوانيد به راحتي مبلمان مناسب اتاق نشيمن را انتخاب و خريداري كنيد. مبلمان ال بيشتر مورد توجه افرادي است كه اتاق نشيمن كوچكي دارند. اين مبلمان علاوه بر راحتي و زيبايي منحصر به فرد خود، اندازه مناسبي دارند.

ابعاد استاندارد مبل ال سه نفره

رايج‌ترين سايز، براي مبل ال سه نفره شامل طول ۱۹۸ سانتي‌متر تا ۲۲۳ سانتي‌متر است. اين نوع مبل ال كه سه جا براي نشستن دارد، فضاي بسيار كمي را اشغال مي‌كند؛ بنابراين براي اتاق‌هاي نشيمن كوچك بسيار مناسب است.

مبلمان ال راحتي

ابعاد و اندازه استاندارد مبل ال ۵ نفره

ابعاد هر دو قسمت چپ و راست اين نوع مبل ال با هم برابر و يكسان است. اكثر مبل‌هاي ال ۵ نفره داراي طول ۲۴۱ يا ۲۴۸ سانتي‌متر و عمق ۹۰ تا ۱۰۰ سانتي‌متر است. اين نوع مبل ال مي‌تواند بهترين گزينه براي افرادي باشد كه فضاي اتاق نشيمن آن‌ها كوچك است اما مايل به داشتن مبلماني ۵ نفره هستند.

مبلمان ال شيك

ابعاد و اندازه استاندارد مبل ال ۷ نفره با يك صندلي كشيده

اين نوع مبل ال راحتي داراي ۷ صندلي و نيز يك صندلي شزلون براي نشستن است. ابعاد اين مبل ال ۷ نفره به صورت ۲۴۰ × ۳۰۰ × ۱۵۰ سانتي متر است. اين نوع مبل ال مناسب اتاق نشيمن با فضايي بزرگ است، اما در عين حال مي‌توان آن را براي اتاق نشيمن كوچك‌تر نيز استفاده كرد. صندلي‌هاي اين نوع مبل ال از يكديگر جدا ست و در صورت لزوم مي شود مبل را كوچكتر كرد.

مبلمان ال مدرن

پيشنهاد مطالعه: براي خواندن مطالب بيشتر درباره مبلمان ال ” استفاده از كوسن براي مبلمان ال ” را مطالعه كنيد.


[ بازدید : 102 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

چيدمان آپارتمان‌‌هاي كوچك

دوشنبه 19 اسفند 1398
16:14
مجله دلتا

امروزه دغدغه بسياري از افراد داشتن چيدمان مناسب و شيك در آپارتمان‌هاي كوچك است. در اين مطلب با ترفندهايي ساده، اصول چيدمان در آپارتمان‌هاي كوچك را شرح مي‌دهيم. با ما همراه باشيد.
دكوراسيون آپارتمان كوچك

در فضاي كوچك آپارتمان‌هاي امروزي، چيدمان درست و اصولي وسايل و مبلمان نقش زيادي در بزرگنمايي فضاي داخلي دارد. در اين مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشيد تا ترفندهاي ساده و تاثيرگذاري را براي دكوراسيون آپارتمان كوچك به شما معرفي كنيم.

مبلمان راحتي

بطور كلي پيشنهاد مي‌شود، اگر در آپارتمان كوچك سكونت داريد از مبل‌هاي استيل كلاسيك در فضا استفاده نكنيد. زيرا اين مدل مبلمان براي فضاهاي كوچك مناسب نيست و فضا را كوچك‌تر نشان مي‌دهد، از اين رو استفاده از مدل مبلمان راحتي، مبل تاشو و مبل راحتي ال براي آپارتمان‌هاي كوچك پيشنهاد مي‌شود.

دكوراسيون منزل كوچك

نورپردازي مناسب

نورپردازي تاثير بسيار زيادي در بزرگنمايي فضاي داخلي منازل كوچك دارد. بنابراين در صورتي كه امكان استفاده از نور طبيعي وجود ندارد، مي‌توانيد با استفاده از چراغ‌ها و نورهاي مصنوعي مختلف، روشنايي بيشتري در خانه ايجاد كنيد. ضمن اينكه رنگ ديوار چنين منازلي بهتر است، حتما سفيد باشد.

فرش‌هاي كوچك

انتخاب فرش‌هاي بزرگ براي منازل كوچك توصيه نمي‌شود و با وجود اينكه دراغلب آپارتمان‌هاي امروزي و مدرن كفپوش نصب شده است، پس مي‌توان از فرش‌هاي كوچك براي پوشاندن قسمتي از كف استفاده كرد. در صورتي كه كف خانه شما با موزاييك پوشانده شده، مي‌توانيد از فرش‌ها و موكت‌هاي بدون طرح كه داراي بافت عمودي و رنگ خنثي است، استفاده كنيد.

پرده‌هاي بلند

در خانه‌هايي كه سقف بلند دارند، به راحتي مي‌توان با استفاده از كاغذ ديواري و نصب پرده هاي بلند، فضا را دلبازتر و بزرگ نشان داد. همچنين به كار بردن پرده‌هاي بلند براي خانه‌هاي كوچك آپارتماني با سقف كوتاه نيز انتخاب مناسب براي بزرگ جلوه دادن دكوراسيون داخلي است.

رنگ‌هاي خنثي

يكي از نكات مهم ديگر كه در چيدمان منازل كوچك بايد به آن توجه كنيد، پرهيز از شلوغي و استفاده از طرح‌هاي ساده و رنگ‌هاي خنثي مثل طوسي و سفيد و.. است.

چيدمان خانه هاي معمولي

فضاهاي عمودي منزل

در منازل كوچك مي‌توانيد از فضاهاي عمودي به خوبي استفاده كنيد. علاوه بر اين با نصب انواع شلف و قفسه‌هاي ديواري و استفاده كارآمد از آن‌ها، به وسايل و لوازم موجود در منزل كوچك خود نظم دهيد.

آينه در دكوراسيون داخلي

يكي از ترفندهاي پر استفاده و مؤثر براي بزرگنمايي دكوراسيون آپارتمان كوچك، استفاده از آينه است؛ ضمن اينكه بايد به ابعاد آن توجه كنيدزيرا آينه‌هاي كوچك نه فقط فضا را كوچكتر نشان مي‌دهند، بلكه منظره ناهمگون و نازيبايي را ايجاد خواهند كرد.

ايده هايي براي خانه هاي كوچك

در اين مطلب بطور مختصر ترفندهايي براي چيدمان اصولي آپارتمان‌هاي كوچك شرح داديم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در ميان بگذاريد.

پيشنهاد مطالعه: براي اطلاع بيشتر از دكوراسيون منازل كوچك ” ايده هايي براي دكوراسيون آپارتمان هاي كوچك ” را مطالعه كنيد.


[ بازدید : 113 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دکوراسیون اتاق پذیرایی

دوشنبه 19 اسفند 1398
15:50
مجله دلتا

همه ما به محض اینکه وارد اتاق پذیرایی می‌شویم سریعا نظرمان به المانی جذاب و خیره کننده جلب می‌شود که به آن نقطه کانونی فضای پذیرایی می‌گوییم. در این مطلب از نقطه های کانونی در دکوراسیون سخن می‌گوییم .
طراحی داخلی پذیرایی

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع نقاط کانونی در طراحی داخلی پذیرایی آشنا کنیم. اگر می پرسید نقطه کانونی چیست؟ در جواب باید بگوییم نقطه کانونی پذیرایی اولین چیزی است که به محض ورود به فضا نظر شما را به خود جلب می‌کند و در فضاهای مختلف این کانون‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با ما همراه باشید.

نقاط جذاب اتاق پذیرایی

در دکوراسیون داخلی پذیرایی تصویر زیر، سه نقطه کانونی وجود دارد. سقف چوبی روستیک (محلی و قدیمی) فضای اتاق را بزرگتر از آن چه هست نشان می‌دهد و از همان اول چشم‌ها را به سمت خود جلب می‌کند. همچنین شومینه سنگی که در مرکز اتاق به عنوان المانی جذاب قرار گرفته، به راحتی هویت اتاق را به عنوان فضایی مستقل مشخص می‌کند. دیوار شاخص آجری اتاق نیز، حس گرمی و صمیمت را به فضای مدرن اتاق می‌بخشد.

اصول طراحی اتاق پذیرایی

ایجاد نقطه کانونی اطراف یک دیوار نافرم

اگر ابعاد دیوار فضا به اندازه کافی بزرگ و یا متناسب با چیدمان پذیرایی نبود؛ مطابق شکل زیر از ترکیب المان‌های تاثیرگذار و کاربردی مثل یک آینه طلایی دایره‌ای همراه یک آباژور ایستاده خیره کننده و یک میز بار جذاب استفاده کنید. این اجزا کنار یکدیگر قرینه نیستند و همین ویژگی تعادل متناسبی را در فضای اتاق پذیرایی بوجود می‌آورد.

دکوراسیون نشیمن کوچک

کاغذ دیواری

با انتخاب یک مدل کاغذ دیواری زیبا و جسورانه که کاملا به چشم بیاید، تمام حواس افراد را به محض ورود، به فضای پذیرایی خود جلب کنید. برای دیوار پذیرایی شکل زیر، یک مدل زیبای کاغذ دیواری با طرح گل به همراه یک آینه بزرگ دیواری استفاده شده که ترکیب هردوی این المان‌ها با هم، نقطه کانونی مشخصی را برای اتاق پذیرایی ایجاد کرده‌ است.

طراحی داخلی نشیمن مدرن

پنجره شاخص

از پنجره های بزرگ یا تمام قد به عنوان نقطه کانونی چیدمان وسایل در فضای پذیرایی، به راحتی می‌توان کمک گرفت. همانطور که در دکوراسیون پذیرایی تصویر زیر می‌بینید اولین چیزی که با ورود به فضای پذیرایی توجه شما را به خود جلب می‌کند، پنجره اتاق و قرار گرفتن وسایل، حول این نقطه کانونی است.

زیباترین دکوراسیون پذیرایی

لوستر بزرگ

در طراحی دکوراسیون پذیرایی شکل زیر تنها چیزی که ابتدا نظر افراد را به خود جلب می‌کند، لوستربزرگی است که از سقف آویزان است. در واقع لوستر بزرگ این اتاق به عنوان یک نقطه کانونی موثر در فضا جلب توجه کرده است.

دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل

دیوارپوش چوبی

از دیوارپوش های زیبای چوبی به عنوان نقطه مرکزی پذیرایی به راحتی می‌توان بهره گرفت و دکوراسیون تلفیقی روستیک (محلی ) و مدرنی در فضا بوجود آورد.

دکوراسیون داخلی پذیرایی مدرن

دیوار گالری

در تصویر زیر دیواری طراحی شده با تابلوها و قاب‌های حیرت انگیز که بدون شک نظر هرکسی را به محض ورود به این فضا به خود جلب خواهد کرد . دیوار گالری یکی از نقاط کانونی موثر در دکوراسیون پذیرایی به حساب می‌آید.

طراحی داخلی پذیرایی کوچک

دیوار آجری قرمز

در دکوراسیون داخلی پذیرایی تصویر زیر، دیوار آجری قرمز رنگ سمت راست نقطه کانونی پذیرایی به حساب می‌آید؛ همچنین دیوار سفید رنگ سمت چپ و مبل راحتی زرد رنگ، در چشمگیر شدن این دیوار تا حد زیادی موثر بوده است.

دکوراسیون داخلی پذیرایی

در این مطلب چندین المان را برای پیدا کردن نقاط کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی به شما معرفی کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر درباره دکوراسیون پذیرایی ” ایده‌هایی برای دکوراسیون هال و پذیرایی ” را مطالعه کنید.


[ بازدید : 103 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

کاغذ دیواری سه بعدی

دوشنبه 19 اسفند 1398
15:32
مجله دلتا

کاغذ دیواری‌ سه بعدی از جمله ایده‌های نو و جذاب در دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود و برای آپارتمان‌های کوچک امروزی گزینه مناسبی است و به شما کمک می‌کند فشار محیط‌های بسته‌ای مثل آپارتمان را کم‌تر حس کنید. با ما همراه باشید.
مدل کاغذ دیواری سه بعدی

تصویر سه بعدی این احساس را به شما می‌دهد که با لمس کاغذ چیزی فراتر از یک‌ تصویر و کاغذ معمولی را احساس کنید. کاغذ دیواری سه بعدی از نظر جنس با انواع کاغذ دیواری‌های معمولی فرقی ندارد اما طراحی آن به گونه‌ای است که به دلیل سایه‌هایی که دارد، طرح آن در فاصله حدود سه متری برجسته یا فرو رفته به نظر می‌رسد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با انواع کاغذ دیواری سه بعدی آشنا خواهیم کرد.

انواع کاغذ دیواری سه بعدی

تقریبا تصویرهای با کیفیت بالا را می‌توان روی این کاغذ دیواری‌ها به راحتی چاپ کرد. قیمت آن‌ها بسته به طرح و جنس کاغذ متغیر است. کاغذ دیواری‌های سه بعدی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

دسته اول

این دسته از کاغذ دیواری‌ها به صورت رولی با متراژ مختلف عرضه می‌شود و دارای طرح‌های سه بعدی مانند انواع سنگ و یا اشکال هندسی است. این کاغذ دیواری‌های رولی مانند همه کاغذ دیواری‌ها طرح‌های کوچکی دارد که در طول کاغذ دیواری تکرار می‌شود و طرح‌ها به صورت سه بعدی است.

دکوراسیون پذیرایی

دسته دوم

این دسته در واقع پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری است که دارای تصاویر بزرگ مانند ساحل، جنگل، گل، احجام هندسی و غیره است.

کاغذ دیواری سه بعدی مناسب پذیرایی

پوستر دیواری سه بعدی

این دسته از کاغذ دیواری‌ها به دو دسته پوستر دیواری آماده و پوستر دیواری سفارشی تقسیم می‌شوند و در واقع از تکه‌های عمودی تشکیل شده‌اند که در کنار هم قرار گرفته و شکل واحد را تشکیل می‌دهند.

پوستر دیواری آماده

این نوع پوستر دارای اندازه‌های استانداردی است که به صورت یک تکه، دو تکه، چهار تکه و هشت تکه عرضه می‌شوند و بر اساس ابعاد دیوار یکی از این محصولات را که هم‌اندازه یا بزرگ‌تر از دیوار است تهیه و موقع نصب مقدار اضافه آن بریده می‌شود.

پوستر دیواری سفارشی

در این مدل پوستر دیواری بر اساس اندازه دیوار شما چاپ و تهیه می‌شود که اصولا روی کاغذ دیواری قابل شستشو با عرض یک متر توسط دستگاه تخصصی چاپ شده و طول و عرض آن دقیقا به اندازه دیوار شما خواهد بود. همچنین هیچ قسمتی از طرح بریده و ناقص نمی‌شود. نکته قابل توجه در مورد پوستر دیواری سه بعدی این است که هر دو گروه قابل شستشو بوده و روی دیوار نصب می‌شوند.

کاغذ دیواری سه بعدی نقره ای

نکات مهم در استفاده از کاغذ دیواری‌ها و پوسترهای سه بعدی

  • تصاویری که استفاده می‌کنید باید با سبک دکوراسیون شما هم‌خوانی داشته باشند. مثلا نباید در منزلی که طرح کلاسیک کار شده از کاغذ دیواری سه بعدی با طرح مدرن و اشکال هندسی استفاده کرد.
  • نوع کاغذ و چاپ آن نیز اهمیت دارد. عکس هایی برای چاپ استفاده می شوند باید دارای کیفیت بالا باشند. معمولاً عکس های بالای ۱۰۰ دی پی آی می توانند تصویر خوبی را روی یک دیوار معمولی ارائه دهند
  • از آن جا که در این مدل کاغذ دیواری‌ها، طرح روی دیوار تکرار نمی شود؛ نباید ساعت و تابلو و تلویزیون روی آن دیوار نصب شود. اگر خواستید مبلمان را جلوی آن دیوار قرار دهید باید این نکته را در نظر داشته باشید که جلوی طرح پوستر را نگیرد.

در این مطلب انواع کاغذ و پوسترهای دیواری را شرح دادیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” کاغذ دیواری های خیره کننده ” را مطالعه کنید.


[ بازدید : 95 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

دکوراسیون اتاق خواب فانتزی

چهارشنبه 7 اسفند 1398
15:49
مجله دلتا

احتمالا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید زیباترین و شادترین دکوراسیون را در اتاق خواب خود داشته باشید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ایده‌هایی برای داشتن اتاق خوابی خلاقانه و فانتزی به شما ارائه دهیم.
اتاق خواب فانتزی

امروزه بسیاری از افراد بدنبال داشتن دکوراسیونی خلاقانه و بی‌نظیر برای اتاق خواب خود هستند. از آن جهت که هرکس بیشتر وقت خود را در اتاق خواب می گذراند؛ دکوراسیون آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ادامه این مطلب از مجله دلتا با همراه باشید تا ایده‌هایی برای داشتن یک اتاق خواب فانتزی و ایده‌آل به شما ارائه کنیم.

طراحی داخلی اتاق خواب فانتزی

اتاق خواب‌هایی که به سبک خلاقانه و فانتزی طراحی می‌شوند، حس آرامشی دلچسب را به فضا منتقل می‌کنند در طراحی دکوراسیون اتاق به سبک فانتزی از عناصر و رنگ های ملایم و آرامش‌ دهنده‌ای استفاده می‌شود؛همچنین المان‌هایی مثل تابلوهای نقاشی یا عکس، انواع ریسه های نور و هر وسیله دکوری که راحتی و آرامش را در ذهن افراد تداعی کند.

اتاق خواب طوسی صورتی

تزیینات دیواری

در دیزاین داخلی یک اتاق خواب فانتزی زیبا از کاغذ دیواری‌هایی با طرح های خاص و متفاوت استفاده کنید. تزیین دیوار پشت تخت‌خواب یکی از ایده‌های کاربردی برای طراحی داخلی اتاق خواب فانتزی می‌باشد. همچنین برای طراحی دکوراسیون اتاق خود می‌توانید سقف را به صورت خلاقانه و کاربردی تزیین و از چراغ‌های رنگی و جذاب برای زیباسازی سقف استفاده کنید.

اتاق خواب فانتزی عروس

پرده‌های فانتزی

پرده ها با انواع مدل‌ها و رنگ‌ها نقش زیادی در زیبایی و آرامش‌بخش بودن فضای اتاق خواب ایفا می‌کنند و امروزه پرده‌ها در انواع مدل‌های مختلف و مدرن تولید می‌شوند؛ مدل پرده فانتزی یکی از مدل‌های پرطرفدار و شیک می‌باشد که استفاده از آن در دکوراسیون اتاق خواب می‌تواند زیبایی و جذابیت اتاق را دو چندان کند.

نورپردازی

به کمک آباژورها، چراغ‌های دیواری و همچنین ریسه‌های نوری با طرح فانتزی می‌توانید انواع ایده‌های خلاقانه و کاربردی را برای طراحی داخلی اتاق خواب پیاده کنید و مکانی رویایی برای خود بسازید.

اتاق خواب فانتزی دخترانه

رنگ ها

در این سبک دکوراسیون از رنگ‌های سفید، صورتی یا بنفش برای ایجاد فضای شاد و پر انرژی بیشتر استفاده می شود. همچنین این رنگ‌ها می‌تواند محیط دلچسب و دوست داشتنی برای شما ایجاد کند. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید از ترکیب رنگ سفید و یاسی در رنگ دیوارها و سرویس تخت خواب و همچنین پرده ای زیبا استفاده شده است.

دکوراسیون اتاق خواب

یکی دیگر از انواع ایده‌های جذاب برای طراحی به صورت خلاقانه و فانتزی، ترکیب رنگ‌های روشن و تیره با هم است. این ترکیب رنگی می‌تواند فضایی متفاوت را در اتاق خواب‌های بزرگ و کوچک ایجاد کند. همچنین می‌توانید از ترکیب رنگ‌های روشن با یکدیگر استفاده و فضایی آرامش بخش را برای خود ایجاد کنید و لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” چند ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ” را مطالعه کنید.


[ بازدید : 96 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ایده هایی برای نورپردازی منزل

چهارشنبه 7 اسفند 1398
15:41
مجله دلتا

اغلب دیده می‌شود که افراد از روشنایی خانه خود راضی نیستند و فضای خانه برایشان دلگیر و تاریک است. در این مطلب با چند ایده ساده و اصولی برای نورپردازی درست در فضای خانه آشنا می‌شویم.
روشنایی خانه

نورپردازی و روشنایی مناسب برای هر خانه‌ای ضروری و لازم است؛ از آن جهت که روشنایی خانه یک رکن اساسی در دلباز کردن فضا و همچنین دیده شدن لوازم در دکوراسیون خانه محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا شما را با چندین روش درست برای نورپردازی در منزل آشنا می‌کنیم.

ابعاد فضا

گاهی در فضاهایی با ابعاد مختلف، برای استفاده از لوازم نورپردازی مثل لوستر با محدودیت مواجه می‌شویم مثلا برای دکوراسیون فضای ناهارخوری یک لوستر سقفی باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شود. در این موارد بجای لوستر از منابع نورهای نقطه‌ای، به منظور بهتر دیده شدن وسایل و لوازم خود استفاده کنید.

نورپردازی اتاق ناهارخوری

دیوارهای پرنور

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید برای دیوارهایی که به آن ها تابلو یا اثر هنری آویخته‌اید، از چراغ‌های هالوژن با نور ملایم در قسمت طاق سقف بهره بگیرید. نورهای تاکیدی سقف کاذب نیز گرمای خوبی به فضای داخلی منتقل می‌کنند.

نورپردازی سقف با هالوژن

مقیاس بزرگ

برای تاثیر نورپردازی در فضاهای داخلی از لوسترهایی با کلاهک بزرگ، بالای میز ناهارخوری‌ کوچک استفاده کنید تا با ایجاد روشنایی بیشتر ؛ ظاهری متفاوت و زیبا در فضا ایجاد کنید.

لوازم روشنایی منزل

روشنایی متنوع برای فضا

برای نورپردازی فضاهایی مثل آشپزخانه از لامپ های هالوژن‌، زیر کابینت، و چراغ‌های سقفی استفاده و یک ترکیب نوری متفاوت ایجاد کنید.

نورپردازی داخلی

چراغ‌های دکوراتیو دیواری

لامپ‌های دیواری ابزاری بسیار شیک برای دکوراسیون خانه خواهند بود. چنین لامپ‌هایی فضای خانه را درخشان و پر زرق و برق نشان می‌دهند. کارایی آن دقیقا مثل لامپ رومیزی است اما با این تفاوت که روی دیوار قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های مثبت این چراغ‌های دکوری این است که هیچ فضایی را روی میز یا زمین اشغال نمی‌کند.

چراغ دکوراتیو نما

روشنایی محوطه

برای طراحی محوطه منزل از نورپردازی روی دیوار و ارتفاع بیشتر استفاده کنید. به راحتی می‌توانید عناصری مثل حوض یا درخت‌های خاصی که در محوطه وجود دارد با استفاده از نورپردازی درست،جذاب تر کنید. برای قسمت‌های ورودی، مسیرها، نرده‌ها و اطراف سکوها از چراغ‌های پایه‌دار استفاده کنید و همچنین برای جلوه دادن عناصری مثل درختچه‌ها و گل‌ها از چراغ‌هایی با نور رو به بالا بهره بگیرید.

نورپردازی محوطه

لامپ‌های سقفی

انعطاف در سیستم‌های روشنایی امروزی، باعث شده است فرصت‌های متنوع‌تری در طراحی فضاها ایجاد شود. در راهرویی که مشاهده می‌کنید از یک ترفند ساده و مدرن نورپردازی، برای نمایش آثار هنری استفاده شده است. با این روش می‌توانید عکس‌های خانوادگی یا آثار هنری را به در دکوراسیون خانه به نمایش گذارید

نورپردازی راهرو

در این مطلب ایده هایی برای روشنایی اصولی خانه پیشنهاد کردیم. نظرات خود را با خوانندگان مجله دلتا در میان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع بیشتر ” نورپردازی با لوستر ؛ کدام نور برای خانه مناسب تر است؟ ” را مطالعه کنید.


[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دکوراسیون دلتا است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]